Sunday, May 9, 2010

INTERNET

Melayari internet merupakan salah satu cabang penguasaan ICT.Pembinaan blog dan berFB juga merupakan satu media atau alat komunikasi yang semakin digemari oleh orang ramai pada masa ini.Kemudahan yang ada ini bukan sahaja dapat menemukan rakan-rakan,malah ada kalanya ia digunakan untuk bertanya pelbagai perkara termasuk berkaitan dengan bidang kerja kita.
Selagi ianya tidak disalahgunakan, ianya bukanlah sesuatu yang dipandang negetif oleh sesetengah pihak.Malah mereka mengatakan ianya membuang masa kerana kegilaan yang dialami.Saya jadikan melayari internet sebagai sesuatu keperluan pada hari.Banyak info yang boleh diperolehi apatlah lagi semuanya kini dilakukan secara online.

Memang tidak dinafikan, disebelah pagi, saya akan 'on' kan internet untuk melihat info daripada PPD atau akan menjengah seketika utusan secara online.Mendapatkan maklumat terkini untuk dikongsi bersama dan mengingatkan saya akan kerja-kerja yang perlu dihantar ke pihak atasan.

Hari ini, hubby memaklumkan akan kegilaan orang yang suka melayari internet.Kegelisahan ketidaan line juga menyebabkan mereka seperti tidak bermaya.Hidup kosong.Tersenyum saya.Apa taknya,baru-baru ini, modem kami rosak kerana disambar petir.Namun, saya tidak berada dalam kegelisahan kerana kami ada membeli 'broadband'.Namun,thanks hubby kerana memahami akan keperluan saya.Lalu, kami ke TM untuk mendapatkan satu set modem dan wireless yang baru.Sungguh gembira.

Pena Kasih: Mencari maklumat ada yang mengatakan kerana kegilaan dan ketagihan dengan melayari internet perlu dihantar ke pusat pemulihan.



No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails