Wednesday, March 14, 2012

YANG PERGI TETAP PERGI

Semalam,saya mengambil keputusan untuk tidur awal.Sudah beberapa hari badan agak kurang selesa..demam dan batuk .Menggagahi juga diri ini untuk ke sekolah dan menyiapkan beberapa kerja dan tiga hari ini saya mengambil keputusan untuk berehat di rumah.

Semua agak terperanjat kerana jam 9.55 saya telah tidur.Namun,jam 12.20 tengah malam menerima mesej memaklumkan bahawa Pak CIk Md Nor, PRA sekolah kami dan kini telah bersara telah pergi menyahut panggilan Illahi.Innalillah...dan al-Fatihah .Minta saya sebarkan makluman tersebut kepada semua staf COnvent.

Lalu saya membuat panggilan kepada rakan-rakan dan meminta mereka menziarahi allahyarham di Taman Yayasan.Kak Yati dan staf sokongan telah hadir ke rumah mereka dan saya tidak dapat turut hadir kerana kesihatan yang tidak mengizinkan.

Dalam keadaan yang kurang sihat, saya ke poliklinik untuk membuat rawatan dan hari ini saya dibekalkan dengan empat jenis ubat termasuk darah tinggi.Alhamdulillah dalam keadaan yang kurang tidur, tekanan darah saya berada di tahap yang agak baik.

Sempat lagi berbual dengan Pak Cu Usop dan bertanya khabar.Selepas itu, saya terus balik dan menyambung kerja-kerja mengemas rumah dan sekejap berhenti dan menyambung semula kerja.Sekejap menerima perkhabaran berita yang Mak Cu Wok pula telah meninggal dunia...Innalillah....Yang Pergi tetap pergi.Pastinya Pak Cu Usop mesti terperanjat menerima perkhabaran berita tersebut kerana ketika itu dia berada di poliklinik untuk mengambil ubat.

PENA KASIH :

Al-Fatihah..semoga roh mereka dicucuri rahmat..

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails