Sunday, March 18, 2012

BATUK LAGI....


Batuk lagi......habis sudah ubat batuk diminum tapi masih lagi tidak elok.Gatal ditekak semakin menjadi-jadi dan makan pun terpaksa di'control' untuk mengelak batuk yang berterusan dan mengganggu orang-orang yang berdekatan.....

Cuti seminggu dihabiskan masa dengan berehat di rumah sahaja.Apabila batuk tidak elok, rasa hendak berjalan pun terpaksa di 'cancel'kan.One of my hubby student nak datang rumah pun terpaksa di'cancel'kan dan berjanji akan berjumpa dengan saya apabila sihat kelak.Mungkin dalam minggu ini juga.Ada yang hendak di'promote'kan kepada saya...kalau baik InsyaAllah akan ada rezeki untuk mereka.

Menghabiskan masa melihat minit mesyuarat dan mencatat apa yang perlu diambil dibahagian pentadbiran .Itulah kerja saya dua tiga hari ini disamping mencari bahan untuk anak-anak murid.
Apabila batuk menjadi-jadi rehat sekejap dan meninjau FB sebagai satu aktiviti yang berfaedah dan tidak berfaedah.Apa-apa pun banyak maklumat yang saya perolehi melalui FB terutama berkaitan dengan kerjaya saya.
Lebih banyak masa di bilik operasi kami......janji kerja rumah dan kawasan sekeliling bersih.Itu yang penting...janji hubby tidak kisah kerana makan minum semua sudah dibereskan.Janji saya dengan kerja saya dan dia dengan kerja dia...i'm happy with my life....
Bila ajak berjalan,saya akan turuti dan temani dia...sudah cukup.Habis sahaja solat, saya dengar dia akan membacakan maksud ayat-ayat al-quran yang dibacakan itu.At least saya belajar sesuatu daripada apa yang dilakukan.Sambil mendengar beberapa rancangan tv yang mempunyai kaitan dengan kehidupan kita .Kita manusia tidak sempurna dan ada yang perlu diperbetulkan terutama semasa solat.....dapat lagi ilmu pada hari ini.Sekarang di mana-mana sahaja kita boleh kutip ilmu janji kita ingin dan berusaha untuk memperolehinya.

Dari soal batuk dah menjangkit cerita lain pula.....anak setiap hari akan call dan bertanya tentang kehidupannya di sana.Pastinya dia sedang membuat assignment....Semoga dia terus tabah menjalani kehidupan di perantauan.InsyaAllah, kami akan ke sana bulan 5 atau 6 bersama dengan hubby.Pagi lagi saya akan pastikan dia bangun dan bertanya khabar dan tidak mahu dia menghabiskan masa dengan tidur sehingga dinihari...Alhamdulillah setakat ini, anak-anak tidak pernah bangun tidur lewat sehingga matahari sudah terbit.Selepas subuh saya tidak benarkan mereka tidur sebaliknya buat kerja apa yang patut...

PENA KASIH:

Batuk mengganggu tidur malam saya......


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails