Friday, March 16, 2012

KENDURI

Rasanya agak lama juga tidak menulis....tidak sekerap dahulu.Hendak dikatakan kehabisan idea, tidaklah pula tapi kekangan masa kerana dirasakan urusan lain lebih penting lagi menjadikan saya terpaksa melupakan seketika untuk menulis di blog ini.

Banyak urusan lain yang perlu dibereskan terutama melibatkan soal kerja dan juga bersama-sama dengan masyarakat setempat dalam program yang dijalankan.
Hidup bermasyarakat sememangnya perlu juga diutamakan selain urusan keluarga.Banyak yang perlu diambil tahu tapi tidaklah sampai menjaga tepi kain orang lain.

Semalam ke rumah Aman, membantu Umi dan emaknya mengadakan majlis kenduri kesyukuran.Pagi lagi hubby telah menghantar saya ke rumah Aman dan menolong apa yang patut walaupun dalam keadaan yang kurang selesa kerana badan yang tidak sihat.Selepas itu, emak menerima panggilan telefon memaklumkan atok tidak berapa sihat.Selepas menyiapkan kerja-kerja sementara menunggu hubby jemput selepas solat Jumaat, kami bergegas ke rumah atok.Alhamdulilah, atok nampak ceria dengan kehadiran emak.Lama juga di sana sebelum mengambil keputusan balik memandangkan atok telah sihat sedikit.

Malam, baru saya menjengah semula rumah Aman.......Alhamdulillah ramai juga para tetamu yang hadir menikmati hidangan yang agak menarik dan sedap.

PENA KASIH:

Syukur diatas nikmat yang diberikan...


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails