Friday, March 2, 2012

TIGA DALAM SATU...





Alhamdulillah, selesai sudah program yang dirancang untuk 3.3.2012.Semuanya berjalan dengan lancar sekali.Bersama Unit Hem..mereka mengadakan aktiviti gotong-royong mencegah pembiakan aedes di kawasan sekolah.

Sekolah kami yang sentiasa bersih dan dijaga oleh beberapa orang pekerja swasta yang begitu komited kepada kerja yang diberikan.Sekali sahaja diberikan mandat untuk melaksanakan,mereka terus melakukan kerja-kerja tersebut.Hari ini, kami membantu mereka membersihkan kawasan-kawasan yang sememangnya sudah bersih.Allah itu Maha Pendengar,Maha mengasihani...kehadiran mereka ke sekolah kami sememangnya dinantikan dan my bos always said that Tuhan itu sentiasa tahu akan kekurangan sekolah kita.Kehadiran mereka adalah sesuatu yang dinanti-nantikan....Syukur teramat sangat.

Pagi ini, juga kami berkumpul dan membacakan doa khas untuk Cikgu Ali yang akan menjalani pembedahan pada hari Isnin ini ..pembedahan tiroid.Bacaan doa diketuai oleh Ustaz Amirul Asraf.Kami mendoakan kesejahteraan cikgu Ali dan berharap agar semuanya berjalan dengan lancar.

Selepas itu, lebih kurang pukul 9.00 pagi semua murid berkumpul di padang sekolah untuk mengetuai perarakan sempena Sambutan Maulidur Rasul.Alhamdulillah, cuaca yang redup dengan laungan bacaan selawat diketuai oleh Ustaz Amirul.Bos saya juga tidak ketinggalan untu turut serta dalam perakan tersebut.Sebenarnya bos saya tertarik dengan bacaan selawat tersebut...walaupun mungkin dia tidak memahami maknanya tapi dia suka mendengarnya.Malah selalu dia meminta AJK Pendidikan Agama Islam membuat program atau memperdengarkan nasyid sewaktu rehat atau sebagainya.

Penceramah yang telah kami undang untuk majlis ini ialah Ustaz Rahim Kasdi merupakan ustaz dari Felda Kemelah dan banyak input yang didapati dalam ceramahnya.
Ucapan terima kasih kepada semua AJK Sambutan Maulidur Rasul dan Majlis Gotong-royong yang melaksanakan tanggungjawab dengan baik sekali pada hari ini.

PENA KASIH

Tanggungjawab semua pihak.....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails