Saturday, September 26, 2009

MARHABAN



Jam 5.30 pagi, emak mentua menelefon meminta agar suami mengambilnya di IoI untuk dihantar ke Batu Anam kerana emak hendak mengadakan marhaban pada hari itu.Selepas solat subuh, suami terus ke rumah adiknya dan menghantar emak ke Batu Anam.

Saya tidak dapat menolong emak mentua kerana kawan sekolah suami hendak datang ke rumah.So, suami awal lagi telah memaklumkan kepada emaknya yang saya tidak dapat menolong supaya emak tidak berkecil hati.

Jam 5.30 petang, saya sekeluarga ke rumah emak mentua dan menolong apa yang patut.Alhamdulillah,pada malam itu ramai yang datang ke rumah emak.Anak perempuan saya menolong emak saudaranya mengemas dan mencuci pinggan mangkuk.Kali ini, emak menjemput kaum lelaki untuk mengadakan marhaban di rumahnya dan emak juga akan menjemput kaum perempuan yang tarikhnya belum diketahui lagi.

Pena Kasih:Teruja juga hendak menjemput kaum perempuan marhaban di rumah saya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails