Wednesday, September 16, 2009

BAZAR RAMADHAN

Hari ini selepas bertarawih,saya luangkan sedikit masa untuk ke bazar ramadhan.Setelah berpuasa selama 27 hari,inilah kali pertama saya menjejakkan kaki ke situ.Orang terlalu ramai dan saya hanya sekadar meninjau melihat pelbagai jenis kuih-muih, pakaian dijual di situ.Tiada apa yang saya beli kerana bila terlalu ramai saya menjadi rimas dan tidak tahu apa yang hendak dibeli.

Berpusing sebanyak dua kali dan kami bersepakat untuk pulang ke rumah sahaja.Melihatkan itu, sudah tentu ia merupakan persiapan terakhir oleh kaum ibu dan bapa untuk anak-anak mereka.Saya tidak mampu untuk lama di situ.Akhirnya saya beredar meninggalkan kawasan tersebut dan terus pulang.


Pena Kasih: Persiapan telah dibuat lebih awal.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails