Thursday, December 17, 2015

NOSTALGIA MESIN TAIP

Suatu ketika dulu.....inilah yang digunakan untuk membuat assignment....aku tidak ketinggalan juga menggunakan mesin taip yang lebih moden sedikit daripada suamiku.Banyak kenangan sebenarnya.


Aku ingat sewaktu aku belajar di maktab.......keperluan mesin taip amat diperlukan untuk menjalankan kerja-kerja kursusku....Aku maklumkan kepada ayahku yang aku memerlukan mesin taip......Alhamdulllah ayah tidak pernah menghampakan harapanku...Bersamanya aku pergi mencari mesin taip tersebut.Terima kasih ayah....

Pagi ini, suamiku tiba-tiba meminta aku mengambil gambar bersama mesin taip yang banyak meninggalkan kenangan indah buat dirinya..

Aku begitu sebak seketika apabila dia menceritakan bagaimana ayahnya menghantar mesin taip dengan menaiki kereta api ke UKM untuk kegunaannya.
Dia terus sebak juga sambil kulihat air matanya bergenang......

Soto yang aku hendak habiskan tidak jadi kerana terlalu sebak dengan ceritanya yang panjang lebar.....Aku yang sememangnya mudah tersentuh hati  tanpa menyedari ada beberapa orang  memerhatikan gelagat kami...lalu aku katakan lain kali jangan cerita perkara ini di hadapan orang ramai....nanti mereka ingat kami bergaduh..hehehhehe.

Akhirnya soto tinggal soto...nescafeku terbiar begitu sahaja dan kami berlalu pergi dengan perasaan sebak.Al-fatihah ayah mertuaku.




1 comment:

SK said...

Kekadang nampak arwah ayah mertuamu menaiki motor lalu Batu Empat untuk ke Spang Loi.

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails