Monday, December 17, 2012

MASA LAPANG

Takdir itu milik Aku...memang novel yang best.Sudah lama memiliki novel tersebut tapi ruang masa untuk membaca agak terbatas.Aku terpaksa utamakan kerja hakikiku .Kalau hendak diikutkan tiada masa, mustahil.Masa tidak akan bertambah tapi kitalah yang perlu membahagikan masa tersebut.

Namun, dalam masa dua hari sahaja aku dapat  menghayati novel tersebut.Teresak-esak membacanya menghayati ayat demi ayat yang menyentuh perasaan ini.Itulah wanita...kecekalan hati mengharungi cabaran hidup.Sempat lagi hubbyku mengatakan kalau  menghayati makna dalam ayat al-Quran sehingga menitiskan air mata lagi bagus.Aku faham maksudnya itu.....namun, aku bersyukur kerana setiap hari akan mendengar maksud ayat -ayat al-Quran yang dibacakan.Aku bukannya tidak membaca al-Quran tapi belum mendalami maksudnya aja......

Aku memang minat penulis novel tersebut......Sempat lagi bergambar dengan beliau sewaktu aku ke PWTC tahun lepas..



PENA KASIH:

Koleksi novelku semakin bertambah..

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails