Tuesday, December 18, 2012

LAYANAN

Hari ini aku ada appoiment dengan dr di poliklinik....rutin aku tiga bulan sekali atau empat bulan.Penyakit yang tidak serius tetapi perlu diberi perhatin......high blood.Terlalu stres ketika aku mengambil 'master' dan komitmen pada tugas hakiki menjadikan darahku tidak turun-turun.Apa taknya.....balik dari sekolah terus mengadap assignment..Siapa yang tidak ingin memajukan diri....aku salah seorang yang sebenarnya mempunyai cita-cita.Untuk kepuasan diriku.Akhirnya aku tewas walaupun semester pertama aku mendapat pointer yang baik tapi aku terpaksa melupakan hasrat untuk meneruskan kerana masalah kesihatan.Sedih sebenarnya...

Hari ini,aku berjumpa dengan dr setelah mengambil darah pada minggu lepas..semuanya ok.Alhamdulillah..takut juga dengan kolestrol dan kencing manis yang kini semakin menjadi-jadi dikalangan penduduk negara kita.Namun, aku dinasihat supaya menjaga pemakanan..kurangkan makan nasi, mee dan sebagainya.OK juga nasihat yang diberikan kerana maklumlah bila di depan mata semuanya ingin dirasai.Sebenarnya aku sedang mengamalkan susu omega dan quaker oat dengan husband.Hendak tengok kolestrol.My hubby ..kandungan kolestrolnya boleh tahan..

Namun,ada juga rasa kurang senang aku apabila pergi ke makmal .Melihat layanan yang diberikan di bahagian kaunter.Senyumlah sedikit dan gunakan bahasa yang baik terutama dengan orang-orang tua.Tidak rugi kita melayan mereka.Mereka bukannya faham.....jawab acuh tidak acuh sahaja.Aku kalau penat sekalipun jika 'klient'  hadir ke sekolah, aku tetap memberi keutamaan melayan mereka dengan sopan-santun...tidak rugi....

Sudah dua kali sebenarnya aku melihat situasi seperti ini....sayang sekali.Senyum sudah cukup memadai dan bertanyalah dengan baik.


PENA KASIH:
Senyum tanpa kata apa-apa


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails