Wednesday, December 12, 2012

HANYA TINGGAL HASRAT

Emmmm...program untuk berjalan pada tahun ini terpaksa diketepikan.Sudah merancang tapi atas sebab-sebab tertentu terpaksalah menerima kenyataan.

Anak periksa dan kemudian emak saudaraku akan mengadakan majlis perkahwinan pada hujung bulan ini dan kesibukan aku dengan kerja-kerjaku serta kesibukan hubbyku dengan kuliahnya...tahun ini cuti aku tidak sama dengan hubby....sedikit sukar untuk membuat perancangan.Kalau cuti pun hubbyku kata pada 22.12.2012 hingga hujung tahun kot...tapi aku tidak ada cuti lagi sebab kami terpaksa berkumpul di sekolah sebagai persediaan akhir untuk penggal persekolahan 2013.......Riak wajah anak menunjukkan rasa tidak puas hati...tapi aku terpaksa akur kerana jadual cuti yang tidak sama...

Perancangan untuk ke Terengganu dan Kelantan hanya tinggal kenangan sahaja.Terbayang aku pada kain sutera yang cantik-cantik di Terengganu...Kalau tiada aral melintang aku  merancang untuk ke sana pada raya Tahun Baru Cina.Itupun kalau aku tidak diarahkan bertugas.....Bajet sudah pun ada untuk perjalanan kami.Menteri kewangan kami pandai menguruskan kewangan.....
Aku harapkan agar program yang telah dirancang untuk perjalanan ke ........tidak akan dibatalkan.Aku ingin ke sana,melihat negara orang...


PENA KASIH:

Semoga impian untuk ke sana menjadi kenyataan.



No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails