Monday, November 5, 2012

TV BERJADUAL

Peperiksaan SPM bermula hari ini.Debaran dada ibu bapa memang tidak boleh hendak cakap...Masakan tidak melihat anak-anak yang mempunyai pelbagai ragam untuk menghadapi peperiksaan SPM.
Haziq juga tidak terkecuali untuk bertarung sama dalam peperiksaan ini.Pelbagai usaha  dan motivasi diberikan kepadanya di saat kecemasan ini.

Dia juga meminta kami tidak membuka tv sepanjang dia mengambil peperiksaan.Kami akur kerana menghormati kehendaknya.Lantas ayahnya telah melakukan sesuatu untuk permintaan anaknya.Saya lihat kad manila dan marker pen telah dibeli.Haziq juga telah memberikan jadual untuk pecutan terakhir yang dibuat oleh sekolah kepada ayahnya.Itulah pengorbanan guru.Mereka berlumba-lumba untuk memastikan anak-anak didik mereka memperolehi kejayaan yang cemerlang.

Akhirnya dengan berbekalkan manila kad dan marker pen, inilah hasilnya:

Kami terpaksa melupakan buat seketika rancangan TV untuk memberi laluan kepada Haziq.Di biliknya juga ayahnya menampal pelbagai kata-kata dan jadual untuknya.Nampaknya dia seronok dengan apa yang ayahnya tulis.

PENA KASIH:

Untukmu Haziq,,,setiap hari titipan doa untukmu tidak lepas daripada bibir mama.Harapan dan doa mama agar Haziq berjaya dengan cemerlang walaupun mama tau keupayaan dirimu.Mama tahu setiap hari Haziq sentiasa berdoa,membaca Yassin dan mama berharap ianya akan berkekalan sampai bila-bila.
Dengar pesan mama....hidup ini bukannya terlalu mudah..kita perlu berusaha untuk mengecapi kehidupan dengan hati yang tenang,Ingatlah kepadaNya.


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails