Wednesday, November 14, 2012

MEOW,MEOW,MEOW

Nyaring sekali bunyi kucing yang kehilangan ibunya....

Sesuatu yang menarik buat diri saya melihat gelagat seorang tua yang terkonyoh-konyoh turun dari kereta lalu mengeluarkan kucing dari sangkar.Geli hati pun ada melihat Pak Tua tersebut tanpa menyedari tindak tanduknya diperhatikan oleh saya.

Saya biarkan pak tua itu dengan perlakuannya.Menggunakan kereta mewah ke hulu ke hilir mencari tempat yang sesuai untuk membuang kucing.Memperlahankan kereta melalui rumah saya tanpa menyedari perlakuannya saya intai dari atas rumah emak saya.

Akhirnya dilepaskan anak kucing dan bertempiaran anak kucing tersebut lari ketakutan.Bersendirian tanpa ibunya, tanpa adik atau kakak dan abangnya.Berbunyi bising mencari sesuatu.Akhirnya, kini kucing tersebut sudah mula menjadi sebahagian daripada penghuni rumah saya.Kucing yang kami panggil tidak berdisiplin seperti kucing-kucing lain yang telah menghuni di luar rumah kami.Sesuka hatinya membuang najis di mana dirasakan suka.....dugaan buat kami.

Hari ini, saya lihat semakin bertambah bilangan kucing di rumah kami.Dari mana datangnya tidak diketahui...Pastinya kalau tidak masuk ke rumah kami tidak menjadi masalah tetapi apabila masuk dan membuang najis di sana sini, tidak lamalah ia akan tinggal di rumah kami.

PENA KASIH:

Layan karenah anak yang menggemari kucing....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails