Saturday, April 28, 2012

PESTA BUKU ANTARABANGSA

Akhirnya kami sampai ke destinasi yang ditujui.Lama juga kami berada di sana.Biasalah my hubby kalau dah jumpa buku,sanggup berlama di sana.Aku juga yang kegelisahan menantikan dia yang pergi dari satu 'booth' ke satu 'booth'.Aku layan juga dan adakalanya aku terpisah juga dengan dia.Tempat aku adalah di 'booth' novel.Kali ini aku tidak berpeluang untuk bergambar dengan penulis kerana anakku dan anak saudara tidak mahu mengikuti kami.Pastinya aku membeli beberapa buah novel dengan harga yang berpatutan.

Sebelum ke PWTC, aku sebenarnya merancang untuk pergi ke Masjid India untuk membeli kain dan shopping sedikit tapi semua jalan ditutup kerana adanya perhimpunan Bersih.Banyak kedai di situ terpaksa ditutup gara-gara perhimpunan Bersih.Aku rasa kecewa juga kerana tidak dapat ke situ seperti yang diharapkan.Kadang-kadang kita tidak terfikir kesannya apabila himpunan seperti itu diadakan.Apalah yang hendak dicari lagi.Syukurlah dengan keadaan negara sekarang.Kasihan juga aku tengok penjual-penjual di Masjid India yang tidak dapat menjalankan perniagaan mereka seperti biasa.Sudah tentu ada kesannya kepada para peniaga di situ.....

Selepas itu, aku mengambil keputusan untuk ke PWTC.Aku tidak sangka juga bertemu dengan rakan yang sama belajar di USM.Aku ingatkan hubby aku bercakap dengan rakannya tetapi telahan aku salah.Rupa-rupanya rakan aku sewaktu di USM.
Terasa penat juga berjalan-jalan di PWTC....akhirnya aku tertidur di kereta sepanjang perjalanan balik ke Segamat.

PENA KASIH :

Hasrat anakku telah ku tunaikan...



No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails