Sunday, April 8, 2012

AKU RASAKAN LAMA...

Lama juga aku meninggalkan dunia blog aku.Kalau dahulu setiap hari ada saja yang ingin aku luahkan.Kini, aku terpaksa mengenepikan buat seketika laman blog aku kerana tuntutan kerjaku yang semakin banyak.Kadang-kadang jari-jemari ini begitu gian sekali untuk menaip meluahkan apa yang aku lalui,menceritakan kehidupan seharian aku tapi aku terpaksa ketepikan hasrat itu....mungkin aku keletihan agaknya.

Kadang-kadang aku jealous dengan hubbyku..persaingan positif melihat dia menulis di blog.Aku terpaksa menahan hati kerana aku perlu menyiapkan kerja-kerjaku untuk dipantau oleh en N.......Apa-apapun aku perlu mengutamakan tugas hakikiku.Menyediakan segala dokumen untuk dipantau oleh 2 group en N......
Walaubagaimana sibuk pun aku tetap  mengutamakan core-business aku.Aku tidak mahu terlalu mengejar perkara-perkara lain hingga mengabaikan tugas hakikiku untuk anak didikku.

Semakin hari semakin banyak yang perlu dibereskan.Satu habis satu lagi datang....itulah realitinya kerja pada hari ini.Kesihatan tetap juga diutamakan sebab itu kadang-kadang hari Sabtu dan Ahad aku sengaja meluangkan masaku untuk bersama dengan family.Kadang-kadang aku berjalan-jalan...tidak mahu terlalu 'stres' janji kerjaku beres.

Sekali lagi aku dicabar oleh hubby untuk mencoretkan kisah kehidupan pahit manisnya bergelar seorang pendidik kerana ketika ini walaupun sibuk aku sempat lagi membaca perjalanan hidup seorang guru.Memang manis dan pahit itu ada ........aku sedang berkira-kira untuk melakukannya untuk dairi hidupku bergelar seorang pendidik....sememangnya banyak........ sehinggalah kini aku diberikan amanah untuk menjawat jawatan GPK Hakiki walaupun dengan beraninya aku menulis kepada pihak tertentu menolak jawatan tersebut.Akhirnya aku akur setelah diberi  nasihat untuk memegang amanah tersebut kerana pengalaman aku sebagai PGB....namun tidak semudah yang disebutkan....Cabaran menjadikan aku semakin matang....terima kasih my bos....

PENA KASIH:

Tidak semudah itu.......namun itu semua menjadikan jiwaku lebih kental...

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails