Monday, April 2, 2012

DUA HARI BERKAMPUNG....

Sepatutnya aku bersama-sama dengan guruku ke Batu Pahat untuk melihat Sekolah Kluster dan merupakan lawatan penanda aras.Tapi, aku tidak dapat turut serta untuk melihat beberapa orang murid sekolahku membuat persembahan atas jemputan sekolah berkenaan.

Sebaliknya,aku menemani hubby ke Kuala Lumpur yang mengikuti kursus penulisan atas perbelanjaan sendiri.Sekarang, jika hendak mendapatkan ilmu,keluar duit sedikit,InsyaAllah semua boleh.Anak lelaki turut bersama aku walaupun pada peringkat awalnya dia tidak mahu ikut.Puas ku pujuk tetapi dia tetap dengan keputusannya kerana banyak kerja yang perlu dibuatnya.Aku katakan, bawa semua kerja di sana dan buat tapi dia masih dengan keputusannya.Aku terus mengambil keputusan agar dia tinggal di rumah tok mak dan semua kunci motor akan ku pegang.Dia akur dan terus memberikan kunci motor kepada kami.

Aku mengemas barang dan memasukkan semua keperluan di dalam beg.Aku nampak dia seolah-olah resah dan akhirnya dengan suara yang perlahan dia mengubah fikirannya untuk ikut kami.Aku tersenyum sahaja sambil menunggu dia bersolat dan memasukkan barangannya ke dalam beg.Dalam kereta, dia memaklumkan kepada kami, dia risaukan kami yang berjalan jauh.Tiada siapa yang akan melihat mama nanti apabila ayah pergi ke tempat kursus.Aku katakan kepadanya bahawa mama tidak akan berjalan dan tinggal di hotel selagi ayah tidak balik dari kursus.Dia takut terjadi apa-apa kepada aku ketika ayahnya tiada.

Sepanjang di sana, aku lihat dia memang prihatin kepadaku.Aku keluar mencari kedai makan bersamanya dan dia sentiasa memegang tanganku sewaktu berjalan..kelakarnya anak mama ni.Takut sangat dia kehilangan mamanya......
Permintaannya memang hebat...aku turutkan sahaja.

Akhirnya, kami bertolak pulang pada petang Ahad..Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar.


PENA KASIH :Semoga keprihatinan seorang anak terhadap keluarga akan berterusan.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails