Monday, November 19, 2012

TAHNIAH PELAJARKU

Tahniah itulah ucapan yang perlu diberikan kepada pelajar setelah bertungkus-lumus cuba untuk mendapatkan keputusan yang terbaik.Rasa kebimbingan jelas terbayang di awal tahun lagi.Semakin bimbang apabila keputusan peperiksaan pertengahan tahun tidak menunjukkan peningkatan.Namun, ucapan terima kasiih kepada semua guru khususnya yang mengajar Tahun 6 yang telah mula bergerak mencari inisiatif untuk membantu mereka bagi membolehkan SKCC mengekalkan kecemerlangan.


Sebahagian pelajar yang mendapat 5A dalam peperiksaan UPSR.

 Kegembiraan di wajah ibu bapa melihat kejayaan anak-anak mereka.Tahniah kepada ibu bapa yang banyak memberikan sokongan kepada pelajar sekolah ini dalam menjayakan program yang dirancang.
  

Memang tidak dinafikan,pada tahun ini sahaja banyak program yang kami terpaksa lalui dan menerima beberapa kunjungan orang-orang penting dalam pendidikan.Dalam masa yang sama, banyak perkara yang perlu dibereskan sehinggakan kami rasakan tertekan sekali sehingga naik semput dibuatnya.

Tapi kami tidak menjadikan itu sebagai alasan sebalik tetap memastikan anak-anak murid terus cemerlang.Dengan komitmen dan kerjasama yang diberikan oleh guru-guru sekolah ini tanpa mengira masa, tenaga dan wang,mereka terus  berganding bahu membantu murid-murid.Malah kesanggupan guru mengadakan kelas tambahan kepada pelajar setiap hari Sabtu dan Ahad sedikit sebanyak membantu mereka yang lemah untuk meningkatkan peratus kelulusan mereka.Begitu juga setiap hari Khamis dan Jumaat.Guru-guru mengabaikan masa rehat mereka semata-mata untuk memastikan anak didik mereka lulus dengan pencapaian yang cemerlang.Itulah dunia pendidikan.Kecemerlangan anak murid menjadi keutamaan.


Namun, tahniah kepada KP yang telah berusaha menjalankan tugas dan memastikan setiap panitia melaksanakan program yang dirancang.Kejayaan bagi  3  mata pelajaran mencapai keputusan 100% sudah cukup membanggakan apatah lagi GPS di bawah 2,sudah tentu memberikan semangat kepada guru-guru untuk terus memberikan komitmen kepada kerjayanya.


PENA KASIH:

Tiada kejayaan semudah itu...Perlu berusaha dengan bersunggh-sungguh


2 comments:

Sutiman Kemin said...

Tahniah bagi yang berjaya. Tapi kenapa ada yang datang pakai baju biasa sahaja. Bukankah sekolah biasanya suruh pakai pakaian seragam waktu ambil keputusan.

PENA KASIH said...

Apabila keputusan diumumkan semasa cuti..biasalah kanak-kanak.

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails