Sunday, May 10, 2020

KEMBALI SEMULA

Lama sudah pena kasih ku tidak bersiaran....kesibukan membatasi segalanya sehingga aku lupa akan kewujudannya.
Bertahun juga ditinggalkan dan tidak dibuka2 sehinggalah tergerak hati ini melihat Pena Kasih.Momen2 indah ku simpan di sini untuk ditatap oleh sesiapa yang mengenali diri ini.Lama sungguh ........

Semenjak diisytiharkan PKPsehinggalah ke PKPB,banyak masa terluang begitu sahaja.Selain dipenuhi dengan pelbagai aktiviti yang berfaedah sedikit sebanyak hati ini meronta untuk mencatatkan sesuatu sebagai memori untuk aku tatapi suatu masa nanti.
Banyak kenangan sebenarnya...

Walaupun PKP diisytiharkan dan Stay at Home disebabkan COvid-19 tapi tugas hakikiku tetap aku tunaikan terutama untuk anak-anak muridku.
Kami telah bersepakat untuk memberikan tugasan bagi mata pelajaran teras mengikut hari agar anak-anak murid tidak rasa bosan dan menimbulkan masalah kepada mereka.
Alhamdulillah aku tetap memperuntukkan masa untuk membuat kertas kerja bagi diberikan kepada murid sama dalam bentuk latihan  mahupun nota.
Cuba buat yang terbaik untuk mereka di saat ini.Banyak perkara yang perlu difikirkan sama ada mereka mempunyai talian yang membolehkan mereka membuat kerja2 yang diberikan.Banyak sudut yang perlu kita lihat.Alhamdulillah hanya beberapa orang murid yang tidak dapat membuat tugasan yang diberikan..mungkin mereka mempunyai masalah.

Walaupun hampir dua bulan lebih bercuti,, aku berharap anak2 murid SKCC terus belajar secara online...Aku tidak mahu mereka terus ketinggalan dalam bidang pembelajaran mereka.


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails