Tuesday, April 22, 2014

UJIAN DARIPADAMU....

Bila bicara dalam kesedihan namun redha dengan apa yang berlaku....
Siapa sangka dalam kegembiraan adakalanya kita diuji.Namun kita perlu bersyukur dan redha dengan setiap inci ujian yang diberikan kepada kita.Pastinya tiada kata-kata lain selain menyebut perkataan Allahhu Akbar..Allahhu Akbar...Allahhu Akbar.Terimalah dengan redha setiap kejadian yang berlaku. Aku bersyukur kerana suami dan diriku selamat ketika kami ditimpa kemalangan.Memang tiada siapa menyangka,ianya berlaku dalam sekelip mata.Pastinya semua yang terlibat berada dalam keadaan yang selamat.Hanya kecederaan ringan berlaku kepada si penunggang motor.Tiadapun terluncur perkataan yang menyakitkan hati ketika kejadian berlaku.Semuanya pasrah dan redha dengan apa yang berlaku.Terima kasih kepada semua yang memberikan bantuan kepada kami dan ambulans datang tepat pada waktunya.Membantu membawa mangsa kemalangan ke hospital.Kecederaannya tidak parah tapi memerlukan rawatan . Setelah semuanya usai aku ke balai polis trafik untuk membuat aduan kemalangan yang berlaku dan seterusnya ke hospital dan memberikan sumbangan sagu hati dan penunggang tersebut menerimanya dengan redha.Bekas pelajar suamiku..... Blind spot...itulah yang sebenarnya berlaku.Pastinya suamikulah yang trauma dan apabila melihat wajahku dengan kata-kata semangat yang kuberikan reda juga rasa trumanya.Lebih kurang 27 tahun memandu tanpa ada sebarang kejadian yang berlaku dan inilah yang pertama kali berlaku.Memang aku tidak nafikan suamiku memandu dalam keadaan yang cermat dan tidak terlalu laju sebaliknya hanya 10km/j sahaja.Gerakan kereta meluncur ke depan tidaklah terlalu laju tapi kejadian hendak berlaku. Motosikalnya juga tidak mengalami kerosakan yang teruk tapi aku dan suamiku yang membaikinya.......mereka puas hati dan aku sendiri ke rumah mereka berjumpa dengan kedua ibu bapa mereka.Nice persons dan mereka menerima dengan redha.Aku gelihati juga apabila emaknya mengatakan sebelum kejadian dia boleh bermain-main dengan emaknya..malah hati emaknya terdetik..'budak ini nak buang tabiat' katanya. Semuanya selesai walaupun sebenarnya ada kesilapan masing-masing tapi aku cakap biar aku tanggung kos perubatan dan sebagainya.Mereka bukan daripada keluarga yang senang.... AKu tidak akan membiarkan anak mereka begitu sahaja..... PENA KASIH:Hikmah di sebalik ujian hanya Allah sahaja yang tahu..bukannya percaturan manusia.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails