Sunday, May 4, 2014

PWTC,IKEA N PUTRAJAYA..

Bila Pena kasih terus berbicara.Ringkas mungkin tapi gambar menceritakan segala-galanya. Perancangan yang tidak dijangkakan tapi mempunyai hajat untuk ke Pesta Buku kali ini.Bersama-sama Apiz meneruskan perjalanan lebih kurang jam 8.00 pagi.Suasana yang sepi sebelum ini ketika memandu menjadi riuh dengan soalan demi soalan ditanya.Yang bestnya..aku tidur jadi dialah yang melayan Uda Wanya.
He was so excited bila dapat berjumpa dengan buku-buku.Banyak juga yang dipilihnya namun untuk adiknya tidak dilupakan. Sempat juga dia bergambar dengan kumpulan Rabbani..... Banyak juga buku yang dibeli oleh my abe tapi kali ini aku hanya beli buku resepi..tiada mood untuk memilih novel.Pening melihat ribuah orang berada di situ sehingga agak sukar untuk aku berjalan-jalan.So,aku lebih banyak berdiri di luar sahaja kerana berhimpit-himpit untuk masuk ke dalam dan menyukarkan untuk aku memilih buku. Setelah selesai membeli buku,aku ke IKEA.Kalau dahulu selalu sesat untuk sampai ke sini tapi kini alhamdulillah.Menuju ke sin dengan mudahnya dengan ada bantuan GPS. Rambang mata..tulah yang boleh aku katakan.Aku meminta anak bujangku dan Apiz mencatat apa yang aku inginkan.Berebut-rebut Apiz hendak mencatat dan sesekali aku lihat dia merajuk dengan abang ngehnya.
Baby tua bila dah penat berjalan...anak bujangku sorongkan di dalam troli.Senyap sekejap mulutnya.kalau tidak Uda Wanyalah yang menjadi mangsa rengetannya. Tapi aku kecewa kerana barang-barang yang aku inginkan sudah kehabisan stok dan hanya dapat ku bawa 1 barangan yang besar dan lain-lain itu biasa aja.Frust habis dibuatnya sebab membuat pemilihan tetapi bila hendak ambil di stor semuanya sudah habis. Hajat di hati untuk ke Masjid India...shopping kain tapi tidak kesampaian apabila hujan turun dengan lebat dan disertai dengan petir dan kilat.So ambil keputusan hujung bulan akan bergerak ke KL lagi.So, kami terus bergerak pulang sehinggalah di pertengahan jalan, che Abe mengajak kami ke Putrajaya. Aksi mereka di sana...............
PENA KASIH:Ceria sentiasa

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails