Friday, February 14, 2014

SAMBUTAN MAULIDUR RASUL....

Bicara Pena Kasih pada kali ini berkaitan dengan sambutan Maulidur Rasul peringkat sekolah.kekangan masa bukan dijadikan alasan untuk tidak mengadakan majlis seumpama ini.Perancangan yang telah dirancang akan tetap juga diadakan.Alhamdulillah akhirnya majlis dapat diadakan dalam suasana yang lancar walaupun mengambil masa tidak lama. Progam untuk non-muslim juga diadakan.Mereka tetap menjalani pembelajaran begitu juga dengan murid-murid Islam.Mereka dapat ilmu terutama berkaitan dengan hal-hal keagamaan.So tiada masalah dengan proses pembelajaran mereka. Majlis yang diadakan seawal pagi,dimulai dengan selawat ke atas junjungan besar kita, Nabi Muhammad S.a.w diketuai oleh Cikgu Nordin bersama dengan cikgu Supian. Semua pelajar bergerak ke padang untuk perarakan tersebut.
Semua murid bergerak ke dewan untuk meneruskan program seterusnya.
Diah dengan rakan-rakan lain bersama-sama dengan AJK PIBG memotong buah tembikai untuk dijamu kepada semua pelajar sekolah.
Semua guru berada di dewan untuk mendengar ceramah sempena maulidur rasul....
Semua guru dan tetamu dijamu dengan nasi minyak..... Semoga bertemu lagi di tahun hadapan dan pihak sekolah merakamkan ucapan terima kasih kepada semua guru dan AJK PIBG yang telah memberikan kerjasama sepanjang majlis dijalankan.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails