Monday, November 23, 2015

LAWATAN KE TERENGGANU

Hasrat dan impian untuk membawa penduduk kampung yang sentiasa menyokong aktiviti kampung akhirnya terlaksana jua.Thanks to my daughter kerana banyak membantu perjalanan lawatan ini.Dari mula sehinggalah ke akhirnya.Aku hanya jadi mentor kepadanya agar impian dan niat untuk membawa mereka tercapai. Akhirnya pada malam 20.11.2015 kami bergerak meninggalkan KGG untuk meneruskan misi ke Terengganu.So happy tengok mereka yang begitu teruja untuk ke sana. Hampir 1 jam menunggu bas yang tidak kunjung tiba...bagi aku masa memang begitu bermakna sekali.Ketepatan masa...memang prinsip aku.Kalau tidak menepati disebabkan oleh sesuatu...Sebaik sahaja bas sampai..mereka telah mengatur tempat duduk masing-masing.Aku memang minta duduk di hadapan untuk memudahkan aku berurusan dengan pemandu bas. Seingatkan aku,inilah kali kedua aku membawa kunjungan penduduk kampung melawat ke luar daerah Segamat.Kalau tidak salah aku tahun 1980an...semasa itu aku masih muda lagi..ya hampir 30 tahun kot .Nostalgia manis untuk dikenangkan tapi pahit untuk aku telankan.Biarlah ia menjadi rahsiaku. Jam 5.00 pagi kami sampai di masjid terapung Kuala Terengganu untuk menunaikan solat subuh.Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar.Itulah doaku setiap kali solat.Pastinya kita tetap ada kelemahannya.
Kami bersukaneka di Teluk Ketapang...nice place.Hujan renyai tidak menghalang untuk kami meneruskan misi mengeratkan hubungan antara satu sama lain. Sungguh menarik sekali dan 'sporting sekali' yang tua mahupun muda.Gambar menceritakan segala-galanya.
Line intenet lembab...........mood menulis pun hilang.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails