Wednesday, June 5, 2013

SEKETIKA BERSAMA APIZ DAN ADIF

Menerima panggilan telefon from Apiz yang meminta Uda Wa ke rumahnya.Meminta diajarkan Bahasa Inggeris kerana dia tidak memahami.Lantas, aku meminta dia menelefon Kak Fatin dan maklumkan kepada Kak Fatinnya agar dapat membantunya mengajar Bahasa Inggeris.Begitu cepat sahutan daripada aku lalu terus mendail nombor kak Fatinnya. Lantas Kak Fatin ke rumahnya mengajar Bahasa Inggeris yang mengandungi puluhan atau belasan helaian yang perlu disiapkan.Kali ini Kak Fatin tidak garang katanya.Kalau dahulu Kak Fatin garang.Aku tersenyum mendengar dia berceloteh sewaktu berada di rumahku.Beria-ia kedua-dua orang adik beradiknya hendak mengikut Kak Fatin ke rumahku. Soalan pertama abang Ngeh ada tak kat rumah.Lantas aku katakan abang Ngeh ada yang ketika itu sedang bersolat.Dia ingin mengikut abang Ngehnya bersolat.Terus saja dia mengikut abang Ngehnya bersolat. Seusai solat....abang Ngehnya menyapu sampah di luar rumah.Lantas kedua-dua adik beradik mengambil penyapu lalu menolong abang Ngehnya menyapu sampah.Bestlah rumah Uda..boleh sapu sampah.Aku tidak banyak berkata-kata kerana menyediakan air untuknya dan bubur caca untuk dimakan selepas usai menolong abang Ngehnya. PENA KASIH: Melentur buluh biar dari rebungnya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails