Sunday, June 3, 2012

WACANA MINDA ISLAM



                    Dah pukul 12.45 malam..sempat lagi membawa anak-anak dan anak saudara makan..


Meskipun kepenatan tetapi saya berpeluang bersama hubby dan anak-anak ke dataran Segamat.Mendengar YB Datuk Hassan Ali memberikan info yang amat berguna kepada kita khususnya menyentuh tentang perpaduan di kalangan orang Melayu sendiri.Namun, saya tidak akan membincangkan lebih lanjut intipati apa yang dinyatakan oleh beliau.

Namun, saya begitu tersentuh hati apabila beliau membicarakan soal anak dengan ibu.Memang tersentuh hati dan saya sengaja membawa anak-anak ke majlis ilmu seperti ini agar sedikit sebanyak mereka mendapat ilmu terutama berkaitan dengan ibu bapa dan anak.

Selesai majlis itu, saya terus bertanyakan kepada anak-anak apa yang mereka perolehi daripada ucapan yang disampaikan oleh YB.My daughter menghuraikan satu persatu begitu juga dengan anak lelaki.Yang kelakarnya semua amalan dibuat hanya tidak memeluk mama sahaja.Kami ketawa melihat keletah anak lelaki kami.Saya akui anak-anak memang melakukan apa yang dinyatakan oleh YB.Mama sentiasa mendoakan kalian berdua malah mama tidak melupakan mendoakan untuk semua orang.Pastinya mama hendakkan anak mama sentiasa mengingatiNya.Itu yang penting.Kita jangan sesekali melupakanNya.Hanya kepadaNya tempat mengadu yang paling sesuai dikala kita ditimpa musibah.

Malah ayah mereka selalu berpesan agar sentiasa menjaga maruah  keluarga dan bersolat.Jangan sesekali meninggalkan solat.

PENA KASIH :

Sedar kita tidak sempurna tetapi cuba membaiki kekurangan yang ada pada diri kita.


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails