Tuesday, May 8, 2012

OPERASI MEMBERSIH

Hari Ahad, emak memaklumkan kepada kami yang mereka akan ke Johor Bahru.Di kesempatan inilah, aku dan hubby mengambil peluang membuat operasi membersihkan rumah emak.Kali ini bahagian dalam rumah.
Selepas, aku mengemas rumahku dan lebih kurang pukul 9.00 pagi, aku ke rumah emak.Hubby dengan kerja-kerja pendawaian elektriknya setelah mendapat ilmu daripada kursus yang dihadiri selama satu  hari bersama dengan bekas guru besar yang aku kenali.Kini menjadi kawan hubbyku.Hanya dua orang peserta sahaja tapi disebabkan inginkan ilmu, mereka tidak kisah.

Walaupun penat dan sakit badan,aku rasa puas hati melihat dalam rumah emak aku kemas.Aku alih susunan perabot,mengangkat itu dan ini.Malamnya aku lepak keletihan dan demam urat.Baru aku terasa, kini aku tidak boleh melakukan kerja-kerja berat sebagaimana usiaku 30an dahulu.Namun, semua kesakitan itu hilang apabila aku lihat wajah emak dan ayah ceria melihat rumahnya bersih.

Bangun pagi, aku terpaksa mengheret kakiku.......sakitnya tidak terperi.Sebelum tidur,ku sapu minyak ke seluruhan badanku.Aku gagahi ke sekolah walaupun seluruh badanku sakit dan terasa di setiap sendiku tidak boleh disentuh.

Aku dan hubby akan melaksanakan satu lagi operasi di luar rumah.Emak dan ayah tidak segagah dahulu, janji mereka masih dan boleh menunaikan ibadah, dikurniakan kesihatan yang baik untuk mengerjakan ibadah.

PENA KASIH:

Aku sayang kalian....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails