Wednesday, May 16, 2012

SELAMAT HARI GURU 2012

Lama tidak menulis.Kekangan masa dan juga masalah kesihatan membuatkan mood untuk menulis hilang buat seketika.Lebih-lebih lagi sejak akhir-akhir ini,pelbagai perkara yang perlu dibereskan.Namun aku tetap merindui dunia penulisan aku mengikut citarasa aku.

Hari ini, aku terasa untuk menulis untuk dijadikan kenang-kenangan aku sebagai guru selama 21 tahun. Banyak kenangan manis dan pahit yang dilalui sepanjang bergelar guru.Tapi itu semua menjadikan pembakar kepada diriku untuk terus berjuang demi anak bangsaku.



 
Hari ini, aku hadir ke sekolah dalam keadaan yang lemah kerana diserang demam.Namun, ku gagahi juga diri ini untuk bersama-sama dengan rakan guru.Banyak kenangan manis sepanjang aku berada di SKCC.Mengenali diri warga SKCC yang begitu prihatin dengan perjalanan sesuatu majlis.Begitu kreatif sekali dan pada tahun ini, banyak perubahan yang berlaku dan menjadikan majlis bertambah ceria dan meriah.

Penuh semangat menyanyikan lagu "KAMI GURU MALAYSIA"


Air mata mengalir apabila menghayati lagu......itulah hati seorang guru.Tiada yang paling membahagiakan apabila melihat anak-anak didik berjaya.
Gelo hati lah pulak.....bukan apa baling bola dan bola kecil melantun keluar tiga sahaja.....
Puteri lilin.....tak boleh panas.....





PENA KASIH

Terima kasih kepada semua guru yang pernah mendidikku sehingga aku berjaya dan mencapai impianku.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails