Saturday, February 21, 2015

MEMORI INDAH

Pelbagai perkara yang berlaku di awal Februari....Memori indah ini tidak akan berakhir begitu sahaja.Keindahan itu diabadikan dalam bentuk gambar yang akan menjadi tatapan suatu masa nanti.
Kehadiran bekas pelajar Monfort School setelah berpuluh tahun meninggalkan bumi Segamat untuk berhijrah dari satu tempat ke satu tempat.Akhirnya pada tahun 2015, beliau telah mengambil keputusan untuk melihat sendiri bekas sekolahnya.Kini , beliau menetap di Jakarta dan sempat lagi aku berbicara dengannya.Sesuatu yang menarik daripadanya ialah Bahasa Indonesia begitu seni jika dibandingkan dengan Malaysia.Macam-macam yang diceritakan kepada kami.
Majlis penyampaian hadiah khusus kepada pelajar-pelajar yang telah menyertai pertandingan mewakili sekolah.
Memori paling indah ialah apabila pertemuan dengan my old friend semasa di sekolah rendah....hampir 30 tahun lebih kami tidak bersua muka dan kesanggupan mencari aku di sekolah .Syukur akhirnya kami dapat bertemu kembali dalam suasana yang sayu dan gembira.Tidak dapat untuk bersantai lama kerana tuntutan kerjaku. Apa-apa pun memori indah ini akan tetap aku kenangkan.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails