Saturday, July 7, 2012

TIDAK JANGKA

 Persiapan untuk hari sukan memang telah lama dirancangkan.Alhamdulillah, setelah kata sepakat diambil dan kami telah bersetuju untuk mengambil cuti peristiwa khas untuk hari sukan .Waktu itu proses pembelajaran dan pengajaran tidak dijalankan.Kami juga telah mengadakan hari Sukan di sebelah pagi.

Saya yang ditugaskan setiap tahun di bahagian hadiah bersiap sedia menjalankan tugas.Hadiah disusun agar memudahkan saya apabila penyampaian hadiah dijalankan.Saya hanya bertugas bersama Aisyah.Setelah menyusun hadiah, saya memulakan tugas kegemaran saya iaitu mengambil gambar.
 Namun, kegembiraan hanya seketika kerana lebih kurang pukul 8.00 pagi, kami dikejutkan dengan kehadiran nazir.Kehadiran yang tidak dimaklumkan agar sukar sedikit dan akhrinya mereka berpakat agar kami meneruskan tugas di padang.Saya pun menjalankan tugas dan mereka memahami akan kepentingan antara tugas di padang dan ada beberapa perkara yang perlu kami ada bersama mereka.

Setelah selesai menjalankan tugas, kami dipanggil untuk sesi soal jawab sebelum kami pulang ke rumah jam 5,00 petang.Sememangnya letih dan pihak nazir memahami akan keletihan kami.Tuntutan kerja yang perlu dibereskan menyebabkan rasa letih itu kami ketepikan.Akhirnya nazir memaklukan akan bersama kami lagi pada hari Jumaat untuk melakukan pencerapan terhadap guru.guru......masing-masing kecut perut juga apabila mendengar itu semua tapi saya percaya guru-guru saya tetap melakukan kerja dan tanggungjawabnya dengan baik walaupun tiada nazir datang.

PENA KASIH:

Kita menjalankan tugas dengan telus.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails