Sunday, June 27, 2010

INDAHNYA SEGAMAT




Program Kembara Mahkota Johor 2010 telah berlangsung selama 3 hari bermula pada 26 Jun hingga 28 Jun.Daerah Segamat juga tidak ketinggalan menerima kunjungan Tuanku bersama ahli keluarganya.Amat meriah sekali sambutannya.

Saya juga tidak ketinggalan menghadiri dan menyaksi sendiri program tersebut walaupun penat kerana dalam masa yang sama,sekolah telah mengadakan Aktiviti Perkhemahan.
Walaupun bekerja selama 7 hari dan memang tidak dinafikan keletihan dan ketidak upayaan badan tapi saya memberikan sedikit ruang untuk turut sama menyaksikan program tersebut.Menarik dan ceria sekali bandar Segamat menyambut kehadiran Sultan Johor.

Orang ramai juga berpusu-pusu untuk turut hadir menyaksikan sendiri wajah Sultan mereka.sebelah malamnya, saya bersama-sama dengan Kak Yati dan Cikgu Ali menghadiri ceramah agama di Kg Jawa. 'Riba dan kesannya kepada kehidupan' itulah tajuk ceramah pada malamnya.Penceramahnya iaitu ustaz Fauzi dengan suara lantangnya amat menarik hati semua penonton yang hadir.Syukur walaupun penat saya luangkan sedikit masa untuk turut sama menghadiri majlis-majlis seumpama ini.

Pena Kasih:Terima Kasih,Ya Allah, Engkau berikan aku kekuatan untuk turut sama menghadiri majlis-majlis yang mulia ini.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails