Thursday, May 30, 2013

KASIH ANAK-ANAK.

Tepat jam 12.00 malam, menerima mesej daripada sepupuku.ketika itu, aku lena dibuai mimpi.Hubby mengejutkan aku dan memaklumkan Pak Yim berada di hospital Segamat.Wad kecemasan dan tanpa memikirkan apa-apa, aku bersama-sama hubby terus ke hospital.Anak lelakiku tidak diberitahupun kerana dia masih lena.Emak dan ayah juga aku tidak maklumkan kerana bimbang mereka akan terkejut. Sampai di sana, aku terus berjumpa dengan anak-anaknya.Aku tidak dibenarkan masuk dahulu untuk diberikan rawatan kepada bapa saudaraku.Aku terus menunggu di luar.Doktor cuba untuk membantu bapa saudaraku yang telah koma ketika itu.Keadaan tekanan darah yang tidak stabil memerlukan perhatian yang lebih.Tepat jam 2.30 pagi, bapa saudaraku disorong ke bili ICU.Aku bersama-sama hubhy dan anak-anaknya serta keluarga sebelah bapa saudaraku turut menghantarnya ke bilik ICU.Lama juga kami berada di situ dan sehingga jam 3.00 pagi kami mengambil keputusan untuk balik. Keesokkannya anaknya memaklumkan yang ayahnya kritikal dan pagi2 lagi aku bersama hubby ke hospital untuk melihat keadaannya.Memang kritikal dan anak-anak telah dipanggil untuk dimaklumkan keadaannya.Akibat sawan selama 20 minit menyebabkan Pak Yim kritikal.Tekanan darah semakin rendah.Segala bantuan telah diberikan.Tiada perubahan.Semuanya dengan bantuan mesin sahaja.Sayu hati aku melihat keadaannya.Segala organ utama dalam badan sudah tidak berfungsi lagi.Itu kata doktor. Hubbyku yang kurang tidur kerana baru balik dari JB juga rasa hendak pitam dan aku meminta dia merehatkan diri dahulu.Dia mencari tempat yang agak selesa sedikit. Tapi kuasa Allah siapa tahu.Alhamdulillah, pada hari ini Pak Yim menunjukkan perkembangan yang positif.Sudah boleh menggerakkan jari-jarinya dan mata cuba untuk dibuka apabila namanya dipanggil.Setiap hari, kami sentiasa mendoakan agar Pak Yim sembuh seperti sedia kala. Kasih anak-anaknya terhadap ayah memang tidak dinafikan apatah lagi apabila mereka juga kehilangan ibu hampir setahun yang lalu. PENA KASIH: Teringatkan gurauannya..

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails